PORTAL MIESIĘCZNIKA AUDIO-VIDEO

Nowości

Farad Super3

Maj 25, 2023
Farad Super3

FARAD to holenderska marka, której wąską specjalizacją są wysokiej klasy zasilacze liniowe stworzone z myślą o urządzeniach, które umożliwiają podłączenie zewnętrznego źródła zasilania. W szczególności dotyczy to wszystkich urządzeń o małym poborze mocy, które fabrycznie muszą się zadowolić niskiej klasy zasilaniem impulsowym, nierzadko w formie wtyczkowej.

Rocznicowy gramofon Rega Planar 3

Rega obchodzi w tym roku swoje pięćdziesiąte urodziny. Z tej okazji zaprezentowano właśnie rocznicową wersję gramofonu Planar 3, czyli historycznie sprzedażowego hitu brytyjskiej firmy.

Stax w dystrybucji Audio Klanu

Japońska marka Stax nie wymaga introdukcji — produkowane przez nią słuchawki elektrostatyczne od lat wyznaczają standard odniesienia uznawany przez wielu miłośników tej formy odsłuchu.

Denon DNP-2000NE

Maj 08, 2023
Denon DNP-2000NE

Po wycofaniu z oferty bardzo udanego streamera klasy ekonomicznej, modelu DNP-800NE, Denon nie miał w ofercie żadnego odtwarzacza strumieniowego. Była to zaskakująca strategia japońskiej marki. Ale w końcu doczekaliśmy się — nie tyle następcy, co urządzenia z zupełnie innej półki jakościowej i cenowej.

Aktywne Klipsche w większym formacie

Głośniki aktywne Klipscha z serii Heritage Wireless — dotychczasowe „piątki” i „szóstki” — połączyły stylistykę retro i znakomity dźwięk z całkiem niewygórowaną ceną. Był to przysłowiowy strzałem w dziesiątkę. Na początku tego roku amerykański producent postanowił pójść za ciosem i rozszerzyć tę gamę o dwa kolejne, tym razem większe i droższe konstrukcje.

Revival Audio Sprint

Młoda francuska firma głośnikowa, prowadzona przez Daniela Emontsa nie zasypia gruszek w popiele. Dopiero co testowaliśmy całkiem świeże monitory Atalante 3 (AV 2/2023), a na rynek już wchodzą kolejne nowości.

Klasyczne JBL-e w czerni

Seria kolumn pasywnych JBL Classic doczekała się nowej, czarnej wersji wykończeniowej. Normalnie tego typu informację można by zbagatelizować, jednak tym razem jest to naszym zdaniem dość istotna nowość, która ma szansę przyczynić się do wzrostu popularności tych bardzo ciekawych, klasycznych w formie zestawów głośnikowych.

Telewizyjne nowości Samsunga

Excellence Line, OLED, Neo QLED, QLED i Crystal UHD — to nazwy najnowszych linii telewizorów Samsunga na 2023 r. Tworzą one najbogatszą i najbardziej zróżnicowaną ofertę w historii firmy. Co kryje się za tymi hasłami?

Czarne chmury nad MQA

Portal „What HiFi” podał niedobrą nowinę dla zwolenników streamingu w wysokiej jakości. Brytyjska spółka MQA Ltd, autor formatu kodowania Master Quality Authenticated (MQA), ogłosiła upadłość.

NAD CS1 - ekonomiczny streamer

Także NAD Electronics wprowadza na rynek ekonomiczny streamer — nosi on oznaczenie CS1. Jak podkreśla producent, jest to kompaktowe, minimalistyczne rozwiązanie, który umożliwi dodanie funkcjonalności sieciowej do dowolnego systemu muzycznego.

Audiolab wprowadza serię 7000

Audiolab idzie za ciosem i wkrótce po serii 9000 zaprezentował nową linię 7000. Tworzą ją trzy urządzania, a mianowicie wzmacniacz zintegrowany, odtwarzacz strumieniowy oraz transport CD.

Nowe akcesoria Pro-Jecta

Austriacka marka przygotowała dwie nowe myjki do czyszczenia płyt winylowych. Większa i cięższa nazywa się VC-S3. Bardziej kompaktowa i tańsza propozycja to VC-E2.

Cambridge Audio MXN10 i AXN10

Londyńska firma Cambridge Audio przedstawiła dwa, przystępne cenowo odtwarzacze strumieniowe — AXN10 i MXN10. Pierwszy z nich otrzymał pełnowymiarową obudowę (430 mm), która doskonale wpisuje się w stylistykę wzmacniaczy tej marki.

KEF R Meta

Mar 09, 2023
KEF R Meta

KEF zaprezentował po pięciu latach najnowsze wcielenie serii R — nosi ona dopisek „Meta”. Lista usprawnień nie jest tak rozległa, jak przy poprzedniej modernizacji (tam poprawek było aż 1043), niemniej jednak producent zapewnia, że są one znaczące.

17 lat dominacji Samsunga na rynku TV

Amerykański Instytut badawczy Omdia w swoim raporcie z lutego 2023 r. podał interesujące dane dotyczące światowego rynku telewizorów. W porównaniu z 2021 r. skurczył się on o 4,8% pod względem liczby sprzedanych sztuk — wyniosła ona 203,3 miliona.

Naim redefiniuje serię 200

Naim nie należy do firm często aktualizujących swoją ofertę, ale właśnie to nastąpiło. Co więcej, nowości są znaczące — wnoszą bowiem do regularnych urządzeń stereo świeży powiew nowej stylistyki, której nie aktualizowano od 2000 r. Uwagę zwracają nowe logotypy o trzech intensywnościach podświetlenia oraz górne pokrywy z dwoma wzdłużnymi uskokami. Całość wygląda bardzo nowocześnie i elegancko.

Strona 3 z 47

Kontakt z redakcją